خبر فوری | یزد آماده باش شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی، از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.
خبر فوری | یزد آماده باش شد
کد خبر : ۶۳۰۳۴

با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر یزد برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی، از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

«محمد عشقی» در این باره اظهار کرد: براساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه (۲۸ تا ۳۰ فروردین)، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

 

این مسئول توصیه کرده از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. همچنین دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر